irrelevanser

Hi-yo, Silver, away!

Posted in Uncategorized by Jarle Petterson on 23. mai 2005

Jeg sverger; jeg aner ikke hva det kom av, men av uforklarlige grunner kom jeg til å tenke på Frank Zappas udødelige ”They all went to Mexico” – en ordentlig cowboysang man hadde mye moro med i ungdommen. Demens følger gjerne av skjels år og alder. Et søk via Alta Vistas uforlignelige audioseksjon ga ett resultat kun:

Et tysk(!) danseband med They all went to Mexico (mp3) i repertoaret. Dette er kostelige saker. Ikke kan de synge heller, men du verden, hvilken sjarm de legger for dagen. Legg spesielt merke til krabaten som gjentatte ganger istemmer ”to Mexico” mot siste del av sangen. Yippie ki yay, o du lieber Augustin.

Nå hører jeg ikke blant de som uten videre rives med, men dette hensatte meg virkelig til seriøs cowboystemning. Sterkere lut (også mp3) måtte simpelthen til.

Giddyup, pardener.

KATEGORI: Musikk

Comments Off on Hi-yo, Silver, away!

