irrelevanser

We do stuff™

Posted in Uncategorized by Jarle Petterson on 28. mai 2005

Ved flere anledninger enn jeg tør rekapitulere, har jeg forsøksvis gått ironiserende i rette med utbredelsen av buzz words og corporate bullshit i det næringslivet jeg engang er del av. For gudene skal vite at de færreste går klar, men i realiteten er det just slik mange korporative omgås. Enhver som forsøker seg på plain talk i slikt selskap, vil fort erfare at man ganske enkelt ikke blir forstått.

Kongene av corporate bullshit er imidlertid huh? corporation, en fingert firmaite, som raljerer med den fremherskende bisnissjargonen på så subtilt vis, at mange av de jeg har vist nettstedet, har omtalt det som forbilledlig, intet mindre.

Så kan man saktens tilføye at alle profesjoner har sin lingo. Hvem himler vel ikke oppgitt over akademikeres noe inflatoriske anvendelse av fraser som ”per se” og ”gefundenes Freßen”?

Jaja, la dem holde på.

To tomler i været for huhcorp.com, som holder speilet opp foran oss, og viser oss våre grimme åsyn. De av oss som ser at keiseren mangler klær, iallfall.

Eller at han er en real sau i ulveklær, muligens.

KATEGORI: Betraktninger

Advertisements

Comments Off on We do stuff™

%d bloggers like this: