irrelevanser

Fotballens uutholdelige… letthet?

Posted in Uncategorized by Jarle Petterson on 4. juni 2005


Mobilkameraet er ikke det hyppigst brukte, men stundom hadde det vært ok med zoom.

Javel, så sitter man altså her igjen, på Ullevål. En forbindelse med kontorer i selve stadionet byr på pølser, øl, vin og fotball på en lørdagskveld, noe i alle fall podene vet å verdsette, skjønt de nøyer seg med brus.

Far derimot, hengir seg til en smule mobilblogging mens den hittil målløse kampen mellom Norge og Italia raser utenfor vinduet. Mye kan naturligvis ennå endre seg, men dette bærer utvilsomt mot 0-0.

Får jeg ånden over meg, poster jegJeg har sågar postet et bilde. Også det ved hjelp av mobilen. Forvent med andre ord ingen kvalitet.

Noen dunker meg i skulderen og tilbyr øl.

Signing off.

Senere tilføyelse:
Denne postingen synes naturligvis komplett uinteressant for de aller fleste, og sant å si var vel nettopp det selve hensikten; å illustrere at fotballkamper forekommer en så ørkesløse, at selv fullkomment meningsløse skriverier fremstår som mer forlokkende.

Med det mener jeg ikke å si at jeg er utakknemlig over å bli invitert på disse Ullevål-evenementene. Au contraire, tvert om (hørte jeg smør på bacon?), er disse kampene noe av et høydepunkt for podene, som uheldigvis er infisert av fotballviruset.

Stundom triller eplene et stykke unna stammen, nemlig – i just den sammenhengen, i ethvert fall.

Stor takk derfor, til Clear Channel, som et hissig knippe av mine bysbarn for tiden ligger i krig med (les også denne pressemeldingen, og du skjønner hva jeg mener) – antakelig nettopp fordi selskapet ikke er bergensk. Man ser ikke med blide øyne på virksomheter utenfra der omkring, som forsøker å invadere hellig jord.

Linker til bergensaksjonen via Pen to paper

P.S. Av en eller annen grunn virker hele settingen fryktelig kjent. Det må ha sammenheng med at jeg utførte nøyaktig samme mobilstunt fra en annen ullevålkamp, i en tidligere blogg, vel å merke. Well, there you are; O lede…

KATEGORI: Populærkultur

Comments Off on Fotballens uutholdelige… letthet?

