irrelevanser

Zen and the art of knowing what hit you

Posted in Uncategorized by Jarle Petterson on 14. juni 2005


Jeg håper besøkende ser i nåde til de sporadiske sitatene hist og her. Selv trøster jeg meg med at de sjelden anvendes uten kontekst eller relevans, slik det i stor grad forekommer rundt omkring. Jeg kunne bare ikke dy meg for et lite unntak, enda så hardt det slår når det returnerer, lukt i fleisen på eget gode selv.

CITATION DU JOUR

A quotation, like a pun, should come unsought, and then be welcomed only for some propriety of felicity justifying the intrusion.
(Robert Chapman)

How’s that for shooting one’s own, self-contradicting foot? Jeg sier som Abba:

Like a bang, a boom-a-boomerang
Dum-be-dum-dum be-dum-be-dum-dum
Oh bang, a boom-a-boomerang

Catchy. Og du verden så meningsfullt.

Hvordan det nå er med alt, er det trøst i at Sir Winston Churchill selveste mente at enhver u(ut)dannet mann burde støtte seg til sitatbøker. Om han la egne erfaringer til grunn, se det vites ikke, men bevares, why not fight them on the beaches? Det er da for pokker sommer – eller så blir det hevdet.

KATEGORI: Betraktninger

Kommentarer er skrudd av for Zen and the art of knowing what hit you

