irrelevanser

… men noen er likere enn andre

Posted in Uncategorized by Jarle Petterson on 15. juni 2005

Jeg vet sannelig ikke, men jeg vil tro det bor en slags ekshibisjonist i alle bloggere, i alle fall en viss meddelelsestrang, som ikke nødvendigvis er synonymt med førstnevnte. Skulle jeg virkelig sørge for å få eksponert mine skriveferdigheter – eller mangel derpå – ville jeg imidlertid ha fulgt følgende resept:

  • Presentert Helse- og sosialdirektoratet for en ny idé, ”til beste for byens hjemløse”
  • Sørget for at selvsamme direktorat spytter en halv million i kassa, noe sikkert Stein Erik Hagen & co (that’s ”et al” to you ex.phil.ers) vil vite å følge opp
  • Fått de samme hjemløse til kostnadsfritt å distribuere mitt evangelium, med løfter om at de kanskje får bli med på moroa etter hvert
  • Latt hver av dem få beholde 20 av de 40 kronene hvert magasin koster (med kr 0,- i distribusjonskostnader, burde det bli en hyggelig slump, sammen med ”pressestøtten”)
  • Kalt bladet noe tilforlatelig og greit

Hvorfor bruke penger på egenreklame når man kan tjene på den, spør nå jeg. Supermarkedene tar seg tross alt betalt for at vi reklamerer for dem. Den som bare hadde hatt en kopi av fordums IRMA 1000s pose-jingle. Så vel er det nok ikke, men jeg fant denne:

CITATION DU JOUR

Autre motif d’orgueuil, que d’être citoyen! Cela consiste pour les pauvres à
soutenir et à conserver les riches dans leur puissance et leur oisivité. Ils y
doivent travailler devant la majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche
comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler
du pain.
(Anatole France, 1844 – 1924)

KATEGORI: Media

Comments Off on … men noen er likere enn andre

