irrelevanser

Teknikkens vidunderlige verden

Posted in Uncategorized by Jarle Petterson on 5. juli 2005

For 25 år siden laget jeg aviser og tidsskrifter ved hjelp av skrivemaskin og innkjøpt fotosats. Ikke så rent sjelden gnukket man dessforuten Letraset-titler, når de typografiske kravene en gang imellem overgikk fotosetternes begrensninger.

Det hender at jeg savner gamle dagers ukompliserte løsninger. Dette er en slik anledning. Av forskjellige årsaker får jeg ikke brukt laptopen i kveld, og det akkurat idet jeg skulle påbegynne en ny trykksak.

Man kan si mye godt om senere tiders mobilteknologi, men synderlig egnet for trykksakproduksjon, det er den ikke. Blogging derimot, fungerer utmerket på en mobil med fullverdig QWERTY-tastatur.

I det minste godt nok til at et abstinensherjet IT-vrak får utløp for frustrasjonene. Skjønt fullverdig og fullverdig, fru Blom… Har du sett tastaturet på en SonyEricsson P910? Ikke det opplagte touchmetode-instrumentet, om jeg skal være oppriktig.

Gi meg en bærbar Remington. Uten rettetast.

KATEGORI: Teknologi

Kommentarer er skrudd av for Teknikkens vidunderlige verden

