irrelevanser

Talking to the hand

Posted in Uncategorized by Jarle Petterson on 26. august 2005

Jeg har for lengst kommet til den erkjennelse at jeg som blogger gjør alt feil. Høyst tilsiktet, ja visst, men feil like forbannet.

Den såkalte blogosfærens befolkning synes unisone i synet på viktigheten av å

  • være oppført i allehånde bloggportaler
  • oppdatere bloggene hyppig og regelmessig
  • frenetisk kommentere andres blogger (i den hensikt å generere returtrafikk, naturligvis)
  • utfordre medbloggere i å fylle ut alskens memer (hva det nå betyr)
  • bedrive et vell av øvrige kollektivøvelser

Mye kan nok tilskrives intensjonen om å etablere nevnte sfære som en verden i verden(sveven) – et community, om De vil – der regulær sosialisering åpenbart står høyt i kurs.

På den annen side, ser jeg ikke bort fra at mange, liksom jeg, simpelthen føler trang til å sortere, formulere og, om man er heldig, motta korrektiver til egne refleksjoner. Jeg ønsker meg begge deler, men neigu om jeg promoterer bloggen av den grunn, enda det granngivelig er en forutsetning for nevnte korrektiver – eller annen respons, for den saks skyld.

Ikke har jeg tid til, stundom endog lyst til, å distribuere refleksjonene heller. Skal sant først sies, gir dagene sjelden anledning til overhodet å reflektere. Slik har vi det, vi åndsforlatte.

Man forblir følgelig en elendig blogger, som dog forbeholder seg retten til, etter innfallsmetoden, å slynge umotiverte påstander ut i en tom sal, befolket av døve, om De kan leve med selvmotsigelsen.

KATEGORI: Blogging

Comments Off on Talking to the hand

