irrelevanser

En pike med potensial

Posted in Uncategorized by Jarle Petterson on 11. oktober 2005

Kan man la være å tro innehaveren av slike blikk?
Når mine lenders ferskeste frukt (her skal det vedgås at man var ved å skrive ”frukten av ens ferskeste lender” – det skal ikke være lett) vokser til, er jeg viss på at hun har potensial som professional conwoman eller, i beste fall, illusjonist. Her er bakgrunnen:

Da jeg tilberedte middag til henne og meg i ettermiddag, skar jeg opp litt salat og noen tomatbåter til hver av oss, mens middagen for øvrig godgjorde seg på komfyren. Hun er skrekkelig glad i tomater, den lille (på to og et skarve halvt år), og ga seg følgelig til å knaske i vei på de jeg hadde predandert på tallerkenen. Det avstedkom kun milde irettesettelser, med beskjed om at de var myntet på selve måltidet.

Idet vi var klar til å innta middagen, kunne far fornøyd konstatere at veslas tomatbåter fortsatt var intakt. Et stykke ut i måltidet registrerte jeg imidlertid at min tallerken rommet langt færre tomatbåter enn da bordet ble dekket. Vel søderen, man kan strengt tatt ikke annet enn smile av slik kløkt – lillemors alder tatt i betraktning.

Det som virkelig påkalte latteren derimot, var forklaringen på hvor tomatene hadde tatt veien:

”I sandkassen i Sandvika,” lød det tilforlatelig fra den lille.

Well, who am I to contest that?

KATEGORI: Betraktninger

Kommentarer er skrudd av for En pike med potensial

