irrelevanser

Ut av skapet

Posted in Uncategorized by Jarle Petterson on 10. desember 2005

Det blir mye såkalt metablogging her for tiden, men det er visst voldsomt i vinden nå om dagen.

Polemikk er ikke min sterke side, det vil si at jeg er for makelig anlagt til å diskutere alskens emner, mens regulært munnhuggeri gjør meg direkte sliten. Av samme grunn har jeg forsøkt å ”hemmeligholde” egen blogg, dog uten hjelp av aktive tiltak. På den måten har jeg maktet å holde antallet innsendte kommentarer på et komfortabelt minimum.

Nå tas det til orde for å gjøre slutt på ”hemmeligholdet”. Som det fremgår av Anonymous’ kommentar her, foreligger et krav om at jeg ”reklamerer for denne bloggen”.

Hva kan jeg si? Det har vært vidunderlig ikke å måtte forholde seg til besøkende (og polemikken som uvegerlig følger derav), men jeg begynner virkelig å føle presset, om enn bare fra en.

Tolk meg nå for Guds skyld ikke slik at det oppfattes som et folkekrav. En skarve person utgjør ingenlunde noe press verdt å nevne. Det er snarere implikasjonene av Anonymous’ beskyldninger som motiverer. Jeg gjør med dette slutt på bloggens obskure tilværelse – uten dermed å intensivere bloggefrekvensen (tiltaket gir meg ikke uten videre mer disponibel tid).

En nødvendig tilføyelse: Det er min alminnelige oppfatning at kun de som virkelig har noe nyttig å bringe til torgs, bør reklamere for bloggene sine. Dem fins det altfor få av, og i det norske ”markedet” kommer jeg sant å si ikke på noen.

Det ligger i sakens natur at jeg også anser egen blogg fullkomment unyttig, men takket være nevnte utfordring, føyer jeg meg til rekken av allment tilgjengelige og absolutt overflødige blogger. Jeg håper utfordreren har en god forklaring på at det bør være slik.

KATEGORI: Blogging

Kommentarer er skrudd av for Ut av skapet

