irrelevanser

Når insitamentene forsvinner

Posted in Uncategorized by Jarle Petterson on 16. desember 2005

For inntil en uke siden skrev et knippe bloggere, som for øvrig erklærte konkurranseelementet helt irrelevant, så blekket skvatt. Så ble Gullbloggen 2005 kåret*, og temperatur og bloggefrekvens falt drastisk. Uforvarende og momentant. Er det ikke rart?

*Her kunne jeg ha skrevet «utdelt», for selve prisens navn er vitterlig Gullbloggen 2005, men jeg har valgt å anse vinnerbloggen for Gullbloggen. Ordvalg derav.

KATEGORI: Blogging

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. HvaHunSa said, on 20. desember 2005 at 9:08 pm

    Jepp. Som troll i dagslys.
    Det er i grunn ikke så mystisk.
    Bloggens vesen mister sin sjel idet det forsøkes å legge føringer.
    Hvorfor skal alt organisk liv for enhver pris tas livet av?
    Jeg bare spør.

  2. Jarle Petterson said, on 23. desember 2005 at 12:07 am

    Nå kan jo det hele, slik Saccarina helt passende bemerker, simpelthen bero på noe så mondent som ”fatigue eller posttraumatisk stressyndrom etter påkjenningen med avstemning, og påfølgende massepsykose”. For jammen meg har ikke de samme bloggene igjen glimtet til, til og med etter Den store, store dysten.

    Ja nei, De sier noe (selvfølgelig gjør De det, med dét navnet). Lev og la leve, sier nå jeg.


Kommentarer er stengt.

