irrelevanser

Om ytelser og motytelser – Eller: Det som går rundt, kommer rundt

Posted in Uncategorized by Jarle Petterson on 9. januar 2006

Tre bloggere der ute har gjort meg den ubegripelige ære å peke til mitt unnselige hjørne av den norske bloggedammen; Anders, HvaHunSa og Hjorthen. Alle tre fortjener dermed sin selvsagte og fremtredende plass i høyrestolpen uti her, ledsaget av min ydmyke takknemlighet. Kort om de tre:

Ich bin Anders heter bloggen til en ung hippiepunker og et rasende blomsterbarn, som deler fornavn med min eldste sønn. En kvalifikasjon i seg selv, naturligvis, men like fullt en ung herremann jeg syns det er en glede å belinke. Synd bare, at det later til å være en stund siden han delte sine tanker med de blogglesende horder. På den annen side har jeg ingen problemer med å forstå de som kaster bloggingen på båten, til fordel for mer meningsfylte sysler. Pekeren blir stående lell. Man vet jo aldri…

Kle Meg Naken, sier HvaHunSa. Hun heter nok ikke så, men det er alt hvad jeg for Tiden ved Om Smørrebrød og Kjærlighed, som salig Johan Herman Wessel sikkert ville ha uttrykt det. Det handler dessuten en hel del om kjærleik og slikt noe der borte hos henne. Hun er forresten ikke så rent lite lyrisk utrustet selv, den gode HvaHunSa, noe som til fulle kommer til uttrykk i hennes vidløftige beretninger om dette og hint, skjønt mest det siste.

Hjorthen uttaler seg om ting han ikke har greie på er den fyndige benevnelsen på bloggen tilhørende en viss floring (heter det så?) ved navn Arne Hjorth Johansen. Skal man dømme etter hans mange beretninger, hvorav noen fra ungdommen, er han tilflyttet Florø, hos Hjorthen ofte omtalt som Høljeby. Hjorthefar, som bloggerne så kjærlig ofte titulerer ham, ble dessforuten kåret til beste norske blogg i kategorien Åpen Klasse hos Dagbladet før jul, i knivskarp konkurranse med et halsende kobbel medbloggere.

Jeg har gjort det til en vane å besøke samtlige tre med jevne mellomrom. Men De bør nok overveie en liten frekvensøkning, Anders. Det mener jeg virkelig.

6 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hjorthen said, on 9. januar 2006 at 6:12 pm

    Anders kan få litt av min frekvens, jeg kunne virkelig trengt å ofre meg for litt mer meningsfylte sysler innimellom!

  2. Jarle Petterson said, on 9. januar 2006 at 8:30 pm

    Hjorthefar; nu også spøkelsesskribent for de underrepresenterte. Dette lukter det fugl av, Hjorthen. La oss bringe syndikeringen til nye høyder. Janei, De vet hva de sier om lediggang og idel moro. Noe for Aller-gruppen, dette. De er blitt så fysne på nettmediene på sisten. Selg Dem rådyrt (hjorthedyrt klinger litt vel bløtt i mine ører).

  3. Saccarina said, on 10. januar 2006 at 10:07 am

    Det var et pussig lite sammentreff. I sted kom jeg innom for å kopiere url’en din til en lenge utsatt og høyst påkrevet oppdatering av linkene mine. Og hva leser jeg her?

    Du er nå linket hos meg også, men egen omtale er ikke nødvendig.

  4. Jarle Petterson said, on 10. januar 2006 at 11:02 am

    Neijassåskulleruhasett… Som De vil se, er balansen gjenopprettet i egen høyrestolpe – og as for omtale… Vel, De kan jo bare lese innlegget mitt oppi lia her.

    Og bare så De vet det: Jeg er ikke det bøss mindre beæret i dag enn i går. Here’s linking at you, kid.

  5. alliene said, on 10. januar 2006 at 6:25 pm

    Om De aller ærbødigst tillater, tilbyr jeg gjerne en link fra min side også?

  6. Jarle Petterson said, on 11. januar 2006 at 10:29 am

    De kan da skjønne at De kan linke, frue! Jeg er dypt smigret over i det hele tatt å bli spurt, og ville være minst like beæret over å få kvittere med en her hos meg. Til Dem, vel å merke. Det kan De forresten nesten anse gjort.


Kommentarer er stengt.

