irrelevanser

Alibaba høl i magan, du skal bli stein

Posted in Ytringsfrihet by Jarle Petterson on 2. februar 2006

Alle er så sint så sint, både i Norge og Danmark og både i den arabiske verden. Jeg vet sannelig ikke, men neigu om jeg akter å la meg enervere over gjenoppdagelsen av at verden er gal. Og så var det gamle Øverland, som så viselig la ut om urett. Nå har den visst rammet oss, og du verden, som det ergrer oss.

Jeg nøyer meg med å avbilde ganske andre karakterer enn det som later til å være tidens kutyme; av vår venn snemannen, som har husert i haven de siste to ukene. Han ser sliten ut nå. Nesen, som nylig struttet orange og stolt, er begynt å anta en sort, forfrossen kulør. Mon det er gått koldbrann i den? Tilgi billedkvaliteten. Kamerafunksjonen er ikke min mobils aller fremste force, for å si det mildt.

Nå var det slett ikke meningen å gi meg til å blogge igjen. Ikke riktig ennå, og så visst ikke om Alibaba og røverne hans. Men ytringsfrihets-rabalderet påkalte en annen innfallsvinkel, syns jeg kanskje. Jeg akter iallfall ikke å miste hodet, enda jeg kan sykle uten. Kalles hode (se bildet) er imidlertid i faresonen. Noen varmegrader nå, så bærer det mot full dekapitasjon.

Comments Off on Alibaba høl i magan, du skal bli stein

