irrelevanser

Ikke araberpakk, akkurat

Posted in Media by Jarle Petterson on 22. oktober 2006

Vi satte TV’en på litt tidlig i dag, mens prinsessen tålmodig ventet på Barne-TV, med det til følge at vi fikk en smak av TV-aksjonen, som vel må være den mistrøstigste form for TV som kan tenkes. Men vent! Hva fikk vi vel ikke å skue?

Jo, en lengre dokumentar fra en afrikansk kirke noensteds, som hadde vært så heldig å få norske Steven Ackles på besøk. Dokumentaren var i det store og hele et eneste langt bevis på at de er gode kristne, disse afrikanerne.

Budskapet var tydelig nok: Gir du penger til TV-aksjonen, skal du vite at du ikke støtter rallende arabere, men gode kristne, slike som mormor vil ha.

Personlig må jeg nesten si jeg er lettet. Ikke for det; visst arbeider vel de grenseløse legene i muslimske land, men med denne dokumentaren kunne jeg og alle andre et øyeblikk tillate oss å glemme akkurat det, og åpne lommebøkene noen ekstra hakk.

4 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tiqui said, on 24. oktober 2006 at 11:18 am

    And the point is…?

  2. Jarle Petterson said, on 24. oktober 2006 at 1:31 pm

    At NRK spekulerer i grumsete fordommer, skulle jeg mene.

  3. Gaute said, on 26. oktober 2006 at 10:51 pm

    Ja, når Stephen Ackles er med så..

  4. Anonymous said, on 23. november 2006 at 9:44 pm

    Joda, Jarle, jeg tok poenget ditt. Noe dårlig poeng var det heller ikke.

    Men nå syns jeg du burde gjøre noe med oppdateringsfrekvensen din. Det er ikke akkurat brennhett her inne for tiden.

    På den annen side: Om årsaken er et altoppslukende engasjement for Depesjer, så er det gyldig fraværsgrunn.


Kommentarer er stengt.

