irrelevanser

Når lokalvalgene blir lokale

Posted in Politikk by Jarle Petterson on 4. september 2007

Så sitter man der igjen, mellom møter, bloggende på mobil, på en benk foran Stortinget — som det sømmer seg i et lokalvalg der stortingspolitikerne rår. Det spørs om ikke stemmen min i år blir blank, for jeg akter ikke å stemme på dem i år. Ikke på stortingspolitikerne. Jeg velger meg heller en benk foran Stortinget. Foran Stortinget, vel å merke, ikke i.

Det var da ellers en pussig ting å komme trekkende med, tenker De kanskje, og jeg er slett ikke helt uenig. Det er bare det at man strenet gjennom Studenterlunden, forbi valgbodene, og endte på en benk foran nasjonalforsamlingen, dvelende ved tanken på rikspolitikernes overtagelse av lokalpolitikken. Kall det assosiative forviklinger, på linje med kierlighed og smørrebrød, for eksempel (skjønt Wessel var mye lenger utpå viddene enn meg).

Dessuten er de nå fine da, benkene, når været er som i dag. Jeg tenker jeg stopper meg selv her, men ha én ting klart:

Når lokalvalgene blir lokale, skal jeg overveie å gi stemmen min til et parti. Stortingspolitikerne skal heller få min stemmen om to år. Kanskje. Med mindre stortingsvalget overtas av lokalpolitikerne.

P.S. De tre siste avsnittene er tilføyd i etterkant (det fins grenser for hvilke utlegninger man orker på mobil).

Kommentarer er skrudd av for Når lokalvalgene blir lokale

