irrelevanser

En helt irrelevant og ufortjent 23.-plass

Posted in Blogging by Jarle Petterson on 13. mars 2008

Skrekkslagen. Foto fra PhotoDisc

Da jeg her om dagen gratulerte HvaHunSa med førsteplassen blant norske WordPress.com-blogger på bokmål, slo det meg oppriktig talt ikke at egen blogg befant seg på listen overhodet. Men sannelig… Sannelig er jeg ikke der, på en tyvetredjeplass, av alle ting. Det oppdaget jeg nå, da jeg, ved en inkurie nærmest, slumpet til å skumme listen over hvem de nå monn være, alle disse jubelbloggerne.

La meg si det slik: Jeg liker det ikke. Her hadde man senket skuldrene, og slått seg ettertrykkelig til ro med gudskjelov ikke å være inkludert i røle-Eskils infamøse bloggelite, så går forsyne oss svenskene hen og innlemmer meg i den.

Hva kan jeg gjøre for å få en slutt på svineriet? Skrive mindre? Ærlig talt, det er vel strengt tatt nesten ikke mulig, i den forstand at jeg knappest blogger overhodet. Ikke her, i ethvert fall.

Alle mine bestrebelser på å søke tilhold i underskogen av anonyme blogger, forsøkes torpedert av aktører hinsides kjølen, og jeg vil ikke ha det. Hör ni, e-spot.se? Ta bort mig. Sätt dit mig. Men för tusan, bara inte dit.

Den egentlige eliten er ikke del av det norske bloggselskapet. Det trodde jeg alle visste.

Nei, nei, nei…

Tagged with: ,

8 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nicolas said, on 13. mars 2008 at 1:10 pm

    «Please accept my resignation. I don’t care to belong to any club that will have me as a member.» – Groucho Marx

  2. Jarle Petterson said, on 13. mars 2008 at 1:37 pm

    Exactement! Jeg brukte en gang i tiden just det sitatet i signaturfilen for privat e-post. Gamle Groucho fanget pent opp det som snart skulle vise seg å bli noe av en personlig leveregel her i gård.

    Det, og evig-uforlignelige

    Before I speak, I have something important to say.

    Den minner litt om Peter Sellers’

    Finally, in conclusion, let me say just this.

    Det er best slik.

  3. Nicolas said, on 13. mars 2008 at 2:05 pm

    hehe 🙂

  4. Inni said, on 14. mars 2008 at 8:48 am

    Befriende å lese. 🙂

  5. Jarle Petterson said, on 14. mars 2008 at 9:46 am

    Tusen takk, Inni.

    Jeg vet at det kan virke som om jeg ironiserer oppi her, men det gjør jeg altså virkelig ikke. Det er ikke fritt for at noen hver blir en smule matt av en hjemlig bloggosfære som åpenbart ikke handler om stort annet enn gjensidig ego-boosting, med overdreven hang til å ta for seg den type dagbladet.no-nyheter som tirrer flest mulig (à la salig TV 2-Holmgangs innringningsbolk). Det blir kommentarer av slikt, må vite.

    Ikke for det; jeg har forfektet Twingly-horing selv, jeg — skjønt jeg nok ville ha betakket meg på egne vegne.

    Oi, nå lød vi prompete. Tilskriv det gamle fjerters privilegium til å være seg selv i ny og ne.

  6. vaarloek said, on 14. mars 2008 at 10:32 am

    haha! imagine my surprise da jeg en gang skrev en post og linket til dagbladet.no, og plutselig hadde rekordhøyt besøk på bloggen. hvor kommer denne massen fra, tenkte jeg, og hvordan i alle dager har de funnet min usle lille blogg? så oppdaget jeg plutselig, ved å trykke på linken de hadde funnet bloggen min via, at dagbladet.no linket til meg …

    første og foreløpig siste gang jeg gjør meg selv så synlig. jeg blogger for et mindretall, hovedsaklig bestående av meg selv.

    god påske, lykke til med å miste populariteten 🙂

  7. Inni said, on 14. mars 2008 at 12:04 pm

    He he…. jeg husket ikke den posten din på iNorden.
    Forøvrig tok jeg det du skrev seriøst og har ikke problemer med å skjønne din ..fortvilelse. 🙂
    vaarloek sier det godt over meg her når hun ønsker deg lykke til med å miste populariteten. Jeg slenger meg på den.

  8. Jarle Petterson said, on 14. mars 2008 at 1:20 pm

    Løken vår: Milde himmel… Jeg tenker nok De følte Dem en smule invadert, nesten som å ligge under for et virtuelt paparazzoangrep eller.no, enda det eneste man ønsker, er å få blogge i fred. Nei, hvet De va…

    Inni: Jeg ville bare være helt sikker på at jeg ble forstått. Dette er bloggig blodig alvor.

    Tusen takk, begge, for ønsker om svekket popularitet. Akkurat det er det i bunn og grunn ingen fare med. Jeg gikk i fellen å be folk være snille mot hverandre her for en stund tilbake. Slikt gjør man ikke ustraffet, og nå vil de ikke snakke med meg. 🙂

    En riktig fremifrå påske til dere begge.


Kommentarer er stengt.

