irrelevanser

Mitt onde avkom

Posted in Betraktninger by Jarle Petterson on 27. mars 2008

Baron BlodNok Kina-babbel her nå. For en stakket stund, iallfall. Når alt kommer til alt, har livet så mye annet å by på, uten at jeg skal utbrodere akkurat det her. Men en aldri så liten oppmykning er betimelig i disse Beijing-tider. Ingenting stort. En liten hverdagstildragelse kun, men her er altså greia:

Min datter, som fyller fem om få dager, insisterte på sorte klær før hun dro til barnehagen i dag tidlig. Vel, sorte jeans og en sort genser, iallfall. Vel hjemme fra barnehagen ga hun seg til å springe omkring i vår egen hage, mens hun messet «Ond, ond, ond, ond!».

Da vi omsider var kommet i hus, proklamerte hun at hun aktet å spise opp den onde yoghurten, som hun hadde plassert ufortært i kjøleskapet på morgenkvisten.

La meg si det slik: Jeg tror det går en stund før vi sender den vesle frøkna til barnehagen i sorte gevanter. Selv om det står «I’m not perfect, but I’m so cute» på brystet.

Tagged with:

4 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Christian said, on 27. mars 2008 at 7:23 pm

    Hmmm, ikke litt tidlig for å bli emo?

  2. Jarle Petterson said, on 27. mars 2008 at 9:53 pm

    Jeg syns vel egentlig også det, Christian. La gå at ungdommen hevdes å bli altfor tidlig voksne på visse området nå om dagen, men jeg vet ikke helt hva jeg syns om prematurungdom med ti års slingringsmonn.

    Det blir vel til å grave frem den rosa garderoben igjen, tenker jeg. Skjønt jeg syns hun så kul ut, jeg da (og nei, det er ikke henne som er avbildet oppi her).

  3. Oda said, on 28. mars 2008 at 4:30 pm

    Jeg var helt med fram til konklusjonen. Hvorfor i all verden vil du ikke sende henne i svart flere ganger!? Jeg fryder meg ved tanken på den tøffe lille ungen som viser fingeren (nåja, billedlig talt, selvfølgelig) til rosahælvetet.

  4. Jarle Petterson said, on 28. mars 2008 at 6:31 pm

    Jeg tror ikke det er noen umiddelbar fare på ferde, Oda. Bemerkningen falt nok helst for spøk. Jeg syns også det er en anelse fornøyelig, selv om det kanskje begynner å utarte litt. Hør bare:

    Til bursdagsselskapet på søndag er det bestilt sorte sugerør (kjøpt) og skjeletter i ymse varianter (i produksjon). Vel, det er hennes dag, ikke sant? Men vi sparer de sorte klærne til hverdags. Hello Kitty-utrustningen skal få hvile noen dager, selv om den visstnok er emo god som noen, den også.

    Man kan jo ikke annet enn le av episoder som gårsdagens, men det var er hakeslipp-øyeblikk.


Kommentarer er stengt.

