irrelevanser

Oppskrift på et vellykket Kina-attentat

Posted in Betraktninger by Jarle Petterson on 30. april 2008

Utsnitt fra filmplakaten for \

Nå har jeg virkelig stelt det ordentlig til for meg selv. Med denne artikkelen har jeg praktisk talt avskåret meg fra enhver retrettmulighet dersom jeg skulle bli forespurt om å snikmyrde Hu Jintao på vei ut av Folkets store hall en fredelig onsdagsettermiddag i april.

Ingen grunn til bekymring, dog: Jeg er forberedt. Kostymet for oven (meg til høyre) har rikelig med rom for morderiske innretninger. Dessforuten må De da også vedgå at jeg, etter å ha forkledd meg etter alle kunstens, trolig glir i ett med Kinas milliarder, slik at jeg stille og ubemerket kan praie en rickshaw til Běijīng Shǒudū Guójì Jīchǎng (eller PEK, om De vil: Beijings internasjonale lufthavn).

Skulle jeg, tross kunstferdig kamuflasje, likevel mislykkes, kommer en ny etter meg (merk kappens svært morderiske «spiler»):

Kinesisk opera-karakter

Lykkes operasjonen derimot, mot all mulig formodning, antar jeg det er en viss sjanse for å bli anholdt på Gardermoen ved hjemkomst. Tross alt går man dog ikke hen og plaffer ned despoter etter eget forgodtbefinnende. I alle fall ikke når nasjonen befinner seg i Kinas lomme. Det får være grenser.

Tagged with: ,

Comments Off on Oppskrift på et vellykket Kina-attentat

