irrelevanser

123-meme

Posted in Blogging by Jarle Petterson on 1. juni 2008

My Therapist Said

Oi da. Bloggen min har blitt liggende brakk i ukevis (som den ofte gjør), og nå oppdager jeg, til min forferdelse, at jeg alt for innpå to uker siden ble tagget av Inni, med 123-memet, som gikk som en farsott i den norske bloggedammen hin måned.

Det er med blandede følelser jeg kaster meg på. Blandet fordi bloggen fører en svært stemoderlig tilværelse for tiden, men verre er det at jeg har hatt enda mindre tid til lesing (en tilstand jeg har vært hensatt til det siste året – og vel så det), men memet går nå engang slik:

  1. Finn frem nærmeste bok
  2. Åpne boken på side 123
  3. Finn den femte setningen
  4. Post de følgende tre setningene på bloggen din
  5. Tagg fem bloggere og skriv hvem som tagget deg

Siden mine litterære vandringer har vært svært begrenset det siste året eller så, var jeg henvist til å gripe øverste bok i en bunke. Den heldige vinner ble Hal Sirowitz’ My Therapist said {Poems}, hvis femte setning på side 123 lyder:

«And you were the one she let go.
Because even though it didn’t listen
to her, either, it never kept her up at night.

[…]

When you see her this weekend,
my therapist said, three things can
happen. One, you sleep together.»

Men jeg lar oppfordringen stanse her. Tid, anledning og bloggende «omgangskrets» forbyr meg å viderebringe memer, men vi vil vel ikke fremstå direkte usporty heller, vil vi vel?

Tagged with: , ,

Kommentarer er skrudd av for 123-meme

