irrelevanser

Blogging handler om (pust dypt inn, bombe i anmarsj) blogging

Posted in Blogging by Jarle Petterson on 27. august 2008

Mange spør seg om ikke norske blogger er en smule misforstått. Mon det? Bevares, visst fins det unntak, men ser vi på hvilke blogger som trekker trafikk, er det just de som skriver om blogging. Var det dette vi ønsket å oppnå med bloggingen?

Misforstå meg endelig rett, jeg har selv tråkket i fellen. For pokker, jeg gjør det i dette nu, men la meg illustrere: Som det fremgår av de syv siste dagenes mest populære innslag på Bloggrevyen (med denne bloggen på topp, fy skam), handler 15(!) av de 20 mest populære om nettopp blogging. Og vi fortsetter å undres over Dagfinn Nordbøs kritikk!

Gudskjelov finnes unntakene, som nevnt. Men de når sjelden eller aldri til topps. Hva sier det om oss?

Selv har jeg gitt opp Bloggrevyen, slik at sjansene for å komme på listen over heretter er lik 0. Hvilket er som det bør, uten at jeg dermed dropper blogging som tema, men jeg gjør det definitivt ikke for trafikken. Narsissismen vil jeg helst ha for meg selv, ser De.

3 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Terje Pedersen said, on 1. september 2008 at 5:47 pm

    De norske pingtjenestene sluttet jeg både å pinge og besøke for lenge siden. Faktisk tror jeg at jeg i det siste har lest flest blogginnlegg på bakgrunn av de har vært kvitret om på Twitter, også denne.

  2. Jarle Petterson said, on 1. september 2008 at 6:31 pm

    Jeg merker at det går den veien med meg også, Pedersen. Jeg kan simpelthen ikke være brydd med sludderet lenger. Twitter er dessforuten en utmerket arena, både for dette og både hint.

  3. En bloggers fokus : Pål Hivand | blog said, on 18. september 2008 at 8:28 pm

    […] bloggosfæren og hva vi er opptatt av. Jeg gjorde det for noen uker side, og det har altså gjort flere enn meg oppgitt. Jeg noterte følgende i min notatbok (penn og papir […]


Kommentarer er stengt.

