irrelevanser

Hvis telefonmuzaken først skal være enerverende…

Posted in Musikk by Jarle Petterson on 28. august 2008

Siden jeg gjør mye telefonisk research – og gjennomfører en del intervjuer over telefon – er det ikke fritt for at jeg støter på mer eller mindre lystige ventetoner i løpet av arbeidsuken. I dag ble det litt i overkant mye Eric Clapton, syns jeg nok. Formodentlig fordi jeg så meg nødsaget til å ringe en kilde i én og samme virksomhet gjentatte ganger. Hvorfor utviser de ikke en smule kreativitet, spør jeg meg.

Jeg arbeidet i et byrå en gang, som hadde stor moro med ventemusikken sin. Ved ett høve la vi inn refrenget fra Suzanne Vegas Tom’s Diner i loop. De vet: Dudududu dudududu dudududududududu. Dudududu dudududu dudududududududu. Vel, i loop, som sagt. En uendelig, enerverende en, som for riktig å underbygge det presserende i innringernes ærend. Mektig irriterende, kan De tro, og til vår alles barn(s)lige forlystelse.

Selv syntes jeg nok det ble en anelse monotont i lengden (er det ikke rart?), og foreslo at den kunne avløses av James Taylors Traffic Jam etter tre minutter – om nå ikke innringeren alt hadde mistet forstanden. Det ble ingenting av, men den hadde definitivt gjort susen. Fantastisk irriterende slagverk der, iallfall, om De har det travelt:

Til gjengjeld hadde vi, som radioreklame-produserende byrå, stor tilgang på dyktige skuespillere, av hvilke spesielt én skulle vise seg å være en drivende dyktig Torbjørn Egner-imitator –Trond Brænne, mener jeg å huske («[…] Han mottok Kardemommestipendet i 1998 «, ser jeg på Wikipedia nå. Brænne it is, then). Han ble brukt til telefonsvareren, og jeg lover: Det gikk koldt nedover ryggen om jeg en sjelden gang ringte det ubetjente sentralbordet utenfra. Skjønt fryktelig koselig. Fryktelig being the operative word, kanskje.

Beats Eric Clapton any day, spør De meg. Alt folk får seg til å blogge om…

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] har seg slik, ser De, at en av postene mine later til å være plukket opp av Sonitus selveste. Gammel link-policy tilsier dermed at Sonitus […]


Kommentarer er stengt.

