irrelevanser

Polemisk thriller: Knut vs Knut

Posted in Blogging by Jarle Petterson on 18. september 2008

Jeg tøver fælt. Det er noe alle som leser denne bloggen vet. Det er nå engang slik at jeg har en jevnt over lattermild tilnærming til det aller meste, ute av stand, som jeg er, til å ta noe som helst aldeles på alvor – minst av alt våre kjære, kjære politikere, som jeg ikke ville ha vært en dag foruten.

Den usedvanlig analytiske, ofte hardtslående, men nesten alltid treffsikre bloggeren Knut Johannessen, han med politikkbloggen Vox Populi, De vet, gir stort sett daglig sitt besyv på dette og på hint. I dag skriver han blant annet følgende om vår uforlignelige justisminister:

[…] Knut Storberget mener alltid noe om alt. En dag uten å få kringkastet sine meninger og tanker forekommer nok meningsløse for den mannen…

Du får unne meg denne gleden, Knut. Hvert minste ord om min respekt for oven er ektefølt, men jeg håper du forstår hvorfor just den passusen fikk meg til å fnise stille for meg selv.

Nå er naturligvis navnebror Knut, med sete bak justisministerskrivebordet, i sin fulle rett til å ytre seg om både det ene og både det andre. En rett det foresvever meg at selv du vet å nyttiggjøre deg, med forholdsvis jevne mellomrom, skulle jeg mene.

Alt i beste mening, Knut. Vi sier og skriver av og til ting som burde få det til å rykke lekent i smilebåndene, også våre egne. Det gjør i alle fall jeg, som med dette har gleden av å ønske velkommen i klubben. Forutsatt at det rykker litt der borte hos deg også, naturligvis.

Hvem sa at jeg ikke kan begå irrelevanser – bare jeg vil det sterkt nok?

Tagged with: ,

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Knut Johannessen said, on 18. september 2008 at 2:59 pm

    Point taken, Jarle! Jeg vedstår meg medlemsskapet. 🙂

    Jeg får vel egentlig takke for sammenligningen, forskjellen er vel egentlig arena og antall tilhørere. Det kommer ikke så mange på mine pressekonferanser.

    Men dette var jo ikke irrelevans?

  2. Jarle Petterson said, on 18. september 2008 at 3:15 pm

    Hei, Knut — og tusen takk for ekspeditt respons, som alltid — og velkommen skal du være, i klubben for oss som tidvis snubler i resonnementene. Men rett skal være rett: Det hender jaggu meg ikke ofte for ditt vedkommende.

    […] Det kommer ikke så mange på mine pressekonferanser.

    Nei, og det er sant å si for galt. Det var justisministere vi skulle ha vært, og fått avsetning for det vi har på hjertet, lørdag som søndag. Den mannen stiller på skjermen til alle døgnets, i nær sagt hvilken sammenheng det skulle være — judisiell som non-judisiell.

    Men dette var jo ikke irrelevans?

    Vel, jo… Det var vel strengt tatt det. For når alt kommer til alt hadde du en glitrende bloggpost der, som jeg underskriver uten forbehold. Og hva henger jeg meg opp i? Det sedvanlig irrelevante. Der har du meg i en skallet nøtt.


Kommentarer er stengt.

